mandag 18. oktober 2010

Data entry

There is not much going on these days actually. Wesnic and Samba do the interviews, I spend most of the time with my computer and the statistics program. Data entry is boring. I spend some time at Sambas place every day though, which I really enjoy. I have an American peace corps friend in the town and we are movie buddies as we share the interest in Hollywood movies, and not Nigerian movies which is the hit here. And I have my weekend friends in Kerewan and Soma which I really appreciate!

I have had my hair plaited. It wasn't as painful as I have been told. But I had to sit on a concrete floor for two whole days and that was painful. 



It seems like we can close the data collection in four weeks. Then Maiken will come for a week, then I will have one week in Banjul before the last group comes.  I have changed the ticket home so I will be in Norway the 6th of December :) I am still having a good time, but I can't hide that I am missing Norway and I am counting down the days. 48 days until I a am home, to be specific! Being with family&and friends, being able to cook my own food, being independent and invisible are pressuring needs at the moment. I have to say that I struggle a bit with all the attention I get. I am very happy that I will get to travel around the country with Maiken, Trond & compmany before I return home though! Binu and I have been doing some planning today and our days as tourists will be awesome! So I am really only counting down to Maiken gets here, which is in 23 short days :)



I have spent the last weekend by the coast and it was fantastic. I went with Vicky and Marcus, and we stayed with Courtney and Paul. (All are VSO's) My goal for the weekend was to eat and bring back with me, loads of western food (no rice and palm oil) and enjoy the company, which I did!

Here we have lunch at a 5 star hotel. The price for a plate was about 40 NOK, which was surprisingly cheap compared to the prize of the rooms..



Yesterday I had Vicky working full time and Courtney part time to remove the braids. Even though I washed the hair it had a weird and bad smell and I am now very happy that I only have my own hair. Thanks girls, for a great job! Especially Vicky, you're patience was amazing!


A selection of the food (and some luxury toilet paper) I brought back. The assortment in the shop here is so far away from our supermarkets at home, and also from the capital of this country. Even the variety of fruits and vegetables is limited in this part of the country, which is a pity cause in the capital part they have loads of mangoes, papaya, watermelon and everything I can imagine. I don't have fridge and no possibility to cook which makes the selection restrictive. That is how haribo as Saturday sweet, porridge for breakfast with normal milk (instead of water and milk powder), some chewing gum, soup, apples, oranges, jelly and musli bars will be my luxury for the next four weeks!


I hope everyone are having a good time! Thanks for comments on the blog and elsewhere, it makes me very happy!

10 kommentarer:

  1. 48 dager igjen! Det går fort:-)
    Her har snuppa fått vannkopper. Går egentlig veldig greit. Men hu har fått noen på et strategisk sted som ikke er så behagelige.. Satser på at det går fort over.
    Kenneth er på vestlandet på hjortejakt denna uka. Koser seg der! :-D
    Ellers har vi fått en ny hobby. Er så mye mus i år, at vi setter opp feller i garasjen for moro skyld. Har fått 16 stk så langt.
    Glade dager ønskes deg videre!
    Kos og klem.

    SvarSlett
  2. kule fletter da!!! synd at dom er ute alt. her går livet sin vante gang men til torsdan skal jeg få potetene opp av jorda så da blir det dugnad. artig med no annerledes. blir nok mange potetmiddager framover.
    kos deg så mye du kan!!!

    SvarSlett
  3. Uff, så kjedelig med vannkopper.. Men det er vel egentlig på tide, og en god investering! Håper hun blir bedre snart. MMmm.. hjortemiddag høres nydelig ut;) Håper Kenneth får fangst. Jeg vet ikke helt hva jeg synes om muse-hobbien deres.. Jeg støtter jo egenlig alt som kan få ned musebestanden, men jeg tror ikke jeg ville bidratt så direkte! Hvem tar de ut av fellene? Dere er tøffe!

    Lars, takk for komplimentet for flettene! Det var moro så lenge det varte, men det anbefales ikke.. Potetdugnad skulle jeg veldig gjerne ha vært med på. Neste år kommer jeg!!

    Kos dere!

    SvarSlett
  4. Hei igjen!

    Når Kenneth ikke er her, er det jeg som tømmer fellene. Har akkurat gjort det nå faktisk, fikk tre til! :-) Den ene var ikke helt død, så den måtte jeg knerte sjøl. Akkurat det kunne jeg klart meg uten...

    Vi var på vestlandet forrige uke, da blei det to hjorter. Hadde visst fått en i går og. Og enda er det tre til dom kan ta. Så vi skal nok få fylt opp fryseren:-)

    Bra du minna meg på potetdugnaden, bonde. Vi kommer nedover hvis formen til Johanna tilsier det.

    Shalom!

    SvarSlett
  5. Yeah. Bra det går dell. Godt for deg å komme deg på tur tell kysten. Ikke spis for mye Haribo da, it can be very fattening..;) Ane, hvis du leser dette, så skal du vite at Priya nok aldri befant seg på det bildet med unga, det var en fet fleip fra min side. Men jeg fikk deg jo til å leite, så da er jeg fornøyd. Ja det stemmer

    SvarSlett
  6. Haha, Aron..jeg som trodde jeg begynte å se dårlig!! Riktig ja.

    Tenker det var godt å få ut flettene. Håper du har med deg Redken soft og får tilbake de gode myke krøllene dine! Jammen er vi bortskjemte her...skjønner det når du faktisk tar med dopapir på bilde av lørdag-yummys'et ditt!

    Jeg gleder meg til du kommer deg hjem igjen, Pri! Her skal du få akkurat den oppmerksomheten du vil ha :)

    SvarSlett
  7. 23 dager går kjempefort! Jeg gleder meg utrolig masse til alt vi skal oppleve og til å spise alle de gode fruktene :) nå har jeg tatt alle vaksiner og er ready to go!

    Hadde håpet å se deg med flettene, men skjønner at du tok de ut. Redken gjør nok susen! Ane har rett, verken mer eller mindre oppmerksomhet enn du ønsker snupp :)

    SvarSlett
  8. Ane, synd at du begynte å tvile på synet ditt, men du sørga jaffal for at flippen ikke ble en flopp så det er dell.

    SvarSlett
  9. Haha, toalettpapir kan faktisk være luksus:) All soft er med så krøllene lukter bedre! Men håret er ganske så redusert etter flettene, jeg mistet syyykt mye hår og er ikke veldig fornøyd med det.. Jeg gleder meg til oppmerksomheten jeg skal få når jeg kommer hjem, jenter! Og ja Maiken, vi skal fråtse når du kommer! 23 er nå 21!

    SvarSlett
  10. I had a really good weekend too Priya, thanks. I actually enjoyed taking the hair out, especially after the first day and when the end was in sight! It became a challenge!!

    SvarSlett